Alla inlägg den 9 mars 2012

Av kom-i-form - 9 mars 2012 12:44

När jag skulle börja träna ville jag helst slippa lägga massa onödig tid på att åka i väg till gymmen nere på stan. Därför letade jag efter träningsutrustning för hemmabruk i stället. Jag tänkte dela med mig lite av mina erfarenheter när det gäller val av träningsmaskiner och träningsutrustning.


Mitt första råd är att du kommer att tjäna på att köpa ditt träningsredskap via internet. Detta på grund av att den hårda konkurrensen gjort att vi som kunder kan hitta toppenprodukter till bra priser. Hur ska man då tänka för att handla bra träningsredskap för hemmaträning? Jo, genom att försöka tänka till före, så undviker du de flesta fallgroparna. Detta är väldigt viktigt då det är lätt att känna sig lurad om man inte tänkt igenom sitt köp.


När du ska göra ditt inköp kan det vara bra att gå igenom ett antal viktiga steg:


- På vilket sätt vill du träna, är du främst ute efter styrketräning eller konditionsträning? Utifrån valet ovan kan du slå fast om du till exempel vill förbättra din kondition med exempelvis ett löpband, en motionscykel eller en spinningcykel.


- Nästa steg är att fastställa din budget för ditt inköp av träningsredskapet.


- Via internets sökmotorer kan du finna mängder med bra information om olika träningsredskap.


- Slutligen väljer du det träningsredskap som motsvarar dina krav på prestanda på bästa sätt samt håller sig inom din kostnadsram.

Av kom-i-form - 9 mars 2012 12:40

Hej!


Har du som jag varit en soffpotatis, men har bestämt dig för att komma i form igen? Jag har i alla sagt till mig själv att nu får det vara nog, jag måste ta tag i mitt liv. 


På den här bloggen kommer jag dela med mig av mina erfarenheter jag gör/gjort under min träning.


Hoppas ni kommer att ha nytta av mina tips!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards